bov_1280x720

Falck & Co får toppsiffror med VVS-hantverkaren i lådan

I ett år har konceptet med hantverkaren i lådan rullat för Bad & Värme. Det positionerande och särskiljande konceptet har över förväntan byggt varumärket och drivit försäljningen. En stor varumärkes- och kampanjundersökning gjord på villaägare i hela Sverige visar på toppsiffror.

8 av 10 ser att det är Bad & Värme som kommunicerar trots att logotypen är övertäckt. Vi har med andra ord byggt en väldigt tydlig identitet, där betraktaren inte blandar ihop vår reklam med konkurrenterna. Vidare tycker hela 9 av 10 – av de som sett kampanjen – att den förmedlar att hos Bad & Värme kan man alltid få allt man köper installerat och klart.

Och sedan lanseringen av deras branschunika installerat-och-klart-priser har de nått försäljningsökningar på upp till 1000%. Sifforna i undersökningen visar också tydligt att värdena har ackumulerats kampanj efter kampanj.

Bad & Värme är en butikskedja, där butikerna ägs av VVS-hantverkare. Då det inte är svårt att få tag i produkter, utan svårt att få jobbet gjort, har vi paketerat VVS-hantverkaren som en produkt. Tillsammans med kundlöftet – Från inspiration. Till installation – syns konceptet i TV, annonser, DR, web, katalog och butik.

Se årets filmer: