EN KEDJA MÅSTE HÅLLA IHOP

Staffan Thorsén är VD för landets största kedja av riktiga glasmästerier, Glaskedjan. Nu utvecklar han tillsammans med Falck & Co varumärket för att i slå fast att Glasmästaren är tillbaka. Hantverket är en viktig position inför allt som kommer att hända med glasteknologin framöver.

Det är bråda dagar för Staffan Thorsén. Från huvudkontoret i skånska Bjärred är det många resdagar för att besöka alla de 75 glasmästerier som ingår i kedjan. Många av dem ska ta det mentala steget från ”lokalt glasmästeri” till ”Sveriges största kedja”. Det finns oerhört mycket att berätta.
–Jag tror aldrig glasbranschen haft så mycket intressant att berätta, säger Staffan.
–Funktionsglas kan ju idag t ex minska energiåtgång, buller, insyn och inbrottsrisk. Men bara en riktig glasmästare vet var du ska ha vilken typ av glas, och var du kan nöja dig med ett vanligt glas.
Glaskedjan har som en del i kampanjen infört fria hembesök med inspektion och rådgivning av en riktig glasmästare. Något som är bra för konsumenten.
– Det är nästan alltid smartare att fråga oss om råd, och renovera gamla fönster med rätt glas och sätta in nya fönster där de behövs, istället för att ha samma standardfönster till hela huset.

Kampanjen har under hösten rullat med bl a radio, TV-sponsring, digitalt, DR och på sociala medier. Andra viktiga delar i arbetet är att profilera butikerna och utveckla hemsidan. Och det här är bara början.
–Vi siktar på 100 glasmästerier och omsätta 700 miljoner inom några få år. Äntligen är vi på väg! Avslutar Staffan Thorsén.

×

Comments are closed.